Promoție de sărbători la Victoriabank: Dobândă zero pentru 8 credite de consum
Victoriabank anunță lansarea campaniei „Campania de Iarnă 2024”, desfășurată în perioada 9 decembrie 2024 – 31 ianuarie 2025. Campania oferă posibilitatea clienților...
Safeurile bancare reprezintă o opțiune comodă pentru păstrarea temporară sau de lungă durată a obiectelor valoroase sau a mijloacelor bănești. Fie că plecați în vacanță sau într-o călătorie de afaceri, ori veți sta departe de casă o perioadă mai lungă – puteți apela la acest serviciu oferit de băncile din țară.
Ce se permite de păstrat în safeurile bancare?
- mijloace bănești în numerar;
- valori mobiliare;
- documente sau acte personale (testamente, acte de proprietate etc.)
- bijuterii;
- opere de artă;
- metale prețioase;
- alte bunuri de valoare.
Se interzice de păstrat în safeuri bancare: armament și muniții, substanțe explozibile și ușor inflamabile, substanțe narcotice și psihotrope, obiecte cu miros specific sau urât mirositoare, valori furate sau urmărite de legea penală ș.a.
Care este prețul chiriei unui safeu?
Costul acestui serviciu depinde de mai mulți factori. În primul rând depinde de mărimea casetei pe care urmează să fie utilizată de către clienți. Dimensiunile casetelor variază la fiecare bancă, dar prețul se încadrează în intervalul 60 – 500 lei pe lună. De asemenea prețul poate varia în funcție de localizarea acestuia, de exemplu Moldova Agroindbank a stabilit tarif separat pentru safeurile amplasate în filialele din municipiul Chișinău și cele din teritoriu. Bănci precum Unibank sau Victoriabank oferă discount (până la -20%) în cazul locațiunii pe o perioadă mai îndelungată.
Un alt moment important este plata de garanție (gaj) pentru cheia pe care o primește clientul băncii. Această plata se efectuează în momentul semnării contractului și se restituie atunci când se restituie cheia. Mărimea gajului variază de la 150 lei la 2.000 lei.
De asemenea un lucru care nu trebuie neglijat – penalitățile pentru neachitarea la timp a plăților lunare sau pentru nerestituirea cheii la timp. Penalitățile pot fi în mărime de 0,5-1% din plata lunară pentru fiecare zi de întârziere.
Vedeți în continuare tabelul în care găsiți băncile din Republica Moldova care oferă acest serviciu, dimensiunile casetelor și detalii despre costul chiriei.
Pentru a afla mai multe detalii am apelat la băncile din țară și le-am adresat câteva întrebări. Vedeți în continuare informații suplimentare referitor la utilizarea safeurilor bancare.
1. Ce tipuri de safeuri individuale oferă clienților persoane fizice banca Dvs.? Care sunt condițiile și regulile generale de utilizare a safeurilor?
Pentru a asigura integritatea obiectelor de preţ a persoanelor fizice (numiţi în continuare “Locatari”), Banca are organizată un Tezaur separat, dotat cu safeuri individuale de diverse mărimi. Fiecare safeu individual este numerotat şi dotat cu un lacăt cu două chei identice, care se transmit Locatarului la încheierea Contractului de locaţiune a safeurilor individuale. Persoana responsabilă a Băncii deţine numai codul electronic pentru deschiderea safeului împreună cu Locatarul.
Bunurile care pot fi depuse în safeuri individuale includ:
a) bijuterii din metale şi pietre preţioase;
b) semne băneşti „cash”;
c) diverse colecţii (de monede, obiecte istorice vechi, etc.);
d) documente de valoare;
e) obiecte fără valoare determinată;
f) testamente;
g) titluri, acţiuni, obligaţiuni, certificate de proprietate, certificate de depozit, etc.
Nu se admit a fi păstrate în safeuri individuale:
a) obiecte inflamabile;
b) substanţe narcotice şi psihotrope;
c) arme, substanţe explozibile, toxice şi alte similare acestora;
d) orice produse perisabile sau urât mirositoare;
e) valori furate sau urmărite de legea penală;
f) alte obiecte şi valori interzise de legislaţia Republicii Moldova.
Banca nu ţine evidenţa bunurilor depuse de către Locatar în safeuri individuale şi garantează inviolabilitatea acestuia prin excluderea accesului altor persoane decât a Locatarului sau persoanelor împuternicite de el în modul corespunzător.
În baza Cererii în care Locatarul solicită depozitarea la Bancă a diferitor bunuri pentru a fi păstrate în Tezaurul cu safeuri individuale, şi după completarea unui Chestionar persoană fizică, se va încheia un Contract de locaţiune a safeurilor individuale din Tezaur în 2 exemplare, în care se va indica şi numărul safeului repartizat. Un exemplar al contractului va fi înmânat Locatarului, altul va rămâne la Bancă.
Locatarul – persoană fizică este obligat să prezinte actul de identitate valabil.
Locatarul are obligaţia de a prezenta persoanei responsabile actul de identitate de fiecare dată când vizitează Banca.
Persoana responsabilă transmite Locatarului ambele chei de la safeul individual după depunerea de către acesta a sumei de asigurare, conform tarifelor Băncii, care este indicată în Contractul de locaţiune. Plata pentru locaţiunea safeului şi suma de asigurare poate fi achitată numai în MDL.
2. Unde sunt amplasate aceste safeuri? Sunt disponibile în anumite filiale sau în toate filialele băncii?
Safeurile individuale sunt disponibile pe următoarele adrese:
- mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare Și Sfînt, nr.77 (Filiala nr. 11);
- mun. Chişinău, str. Șoseaua Hîncești, nr.43 (Agenția nr. 24 a filialei nr. 17).
3. Cum are loc accesul persoanelor la aceste safeuri? Care este procedura?
Când se prezintă la Bancă, Locatarul este obligat să ateste dreptul de folosinţă asupra safeului individual, prin prezentarea actului de identitate valabil şi să anunţe numărul safeului repartizat conform Contractului de locaţiune.
Pentru eventuale necesităţi legate de bunurile din safeu, Locatarului i se acordă o masă plasată direct în Tezaurul cu safeuri individuale. Locatarul este în drept să se afle în Tezaur nu mai mult de cinci minute. În cazul în care Locatarul are nevoie de mai mult timp, acestuia i se acordă o cabină în altă încăpere a Băncii aflată sub supravegherea gardianului.
Persoana responsabilă a Tezaurului nu este în drept să asiste la introducerea, examinarea sau scoaterea bunurilor din safeu de către Locatar, ea trebuie să se afle în această perioadă de timp în încăperea de la intrarea în Tezaur.
Locatarul are dreptul să depună bunurile în safeul individual conform unei note inventar, completată în două exemplare, dintre care unul se înmânează Locatarului, cel de-al doilea se păstrează în dosarul personal al acestuia. În baza notei inventar pot fi depuse în safeu numai mijloacele băneşti în monedă naţională sau în valută străină cu care operează Banca, contra comisionului stabilit în tarifele Băncii. Anterior trecerii în nota de inventar mijloacele băneşti se verifică dacă nu sunt false.
În cazul ridicării sau completării mijloacelor băneşti depuse în safeu, se completează o nouă notă inventar, iar pe cea veche Locatarul face menţiunea „Anulată”.
Nu se întocmesc note inventar în cazul când Locatarul nu doreşte să declare suma mijloacelor băneşti depuse în safeul individual.
Persoana responsabilă urmăreşte respectarea termenului de păstrare al valorilor în safeul individual. În cazul în care Locatarul nu se prezintă pentru reînnoirea contractului timp de 6 luni de la data expirării termenului de păstrare, Banca informează în scris Locatarul despre o eventuală deschidere forţată a acestuia în caz de neprezentare. În înştiinţare se indică data probabilă de deschidere a safeului individual în lipsa Locatarului.
În caz de prorogare a termenului de păstrare a valorilor, se va anexa o completare la Contractul de locaţiune în care se va indica perioada şi se vor efectua plăţile pentru termenul nou de păstrare a bunurilor.
După expirarea termenului de acţiune a Contractului sau în urma rezilierii anticipate a acestuia şi predarea ambelor chei de către Locatar, Banca restituie acestuia suma de asigurare.
4. Care este termenul minim / maxim pentru care persoanele fizice pot utiliza un safeu bancar?
Termenul de locațiune este de la o zi calendaristică până la nelimitat. În dependență de termen solicitat, sunt prevăzute reduceri de comision (5-20%).
=====================================================================================================
Mobiasbancă Groupe Societe Generale
1. Ce tipuri de safeuri individuale oferă clienților persoane fizice banca Dvs.? Care sunt condițiile și regulile generale de utilizare a safeurilor?
Mărimea celulei de safeu bancar:
- Mică (până la 400x152x420 mm);
- Medie (până la 400x212x420 mm);
- Mare (până la 400x562x420 mm);
Numărul deponenţilor: Cu un deponent / Cu doi deponenţi.
La arendarea safeului bancar clientul stabileşte împreună cu banca:
- Termenul pentru care se arendează safeul bancar;
- Posibilitatea întocmirii inventarului în cazurile când se depun în safeu mijloace bănești în valuta națională sau străină;
- Mărimea celulei de safeu bancar.
Se permite de a păstra în caseta de valori orice bun care se încadrează în limitele legislaţiei în vigoare a R. Moldova.
2. Unde sunt amplasate aceste safeuri? Sunt disponibile în anumite filiale sau în toate filialele băncii?
Serviciul de arendă a safeurilor este disponibil în 17 filiale, dintre care 4 - în regiuni
3. Cum are loc accesul persoanelor la aceste safeuri? Care este procedura?
Clientul are acces deplin la bunurile păstrate la Bancă, ori de câte ori va avea nevoie, în timpul programului de lucru al unităţii bancare unde sunt păstrate bunurile, cu condiția prezentării actului de identitate valabil, și a cheii lacătului safeului care îl deține.
Accesul la safeu a unei persoane împuternicite se realizează în baza Procurii;
Accesul la safeu cu întocmirea „Notei de inventar” (în cazul depunerii spre păstrare a numerarului) se permite strict cu însoţirea de către responsabilul de prestare a serviciului Arenda Casete Valori din cadrul unităţii unde clientul îşi păstrează bunurile.
4. Care este termenul minim / maxim pentru care persoanele fizice pot utiliza un safeu bancar?
De la 1 lună până la nelimitat.
============================================================================================================
- Ce tipuri de safeuri individuale oferă clienților persoane fizice banca Dvs.? Care sunt condițiile și regulile generale de utilizare a safeurilor?
- Desigur, plecând de acasă, deseori ne confruntăm cu situaţia cînd trebuie să lăsăm lucrurile de preţ, pe care, cu tot respectul, nu le putem încredinţa vecinilor. Fiţi de acord că păstrarea bunurilor de valoare „la saltea”, în dulap sau chiar într-un safeu ascuns în cameră după un tablou – este un obicei lipsit nu doar de siguranţă, ci şi de bon ton. Există o alternativă de păstrare a obiectelor de valoare, pe care o oferă BC „Moldova Agroindbank” SA. Este vorba de safeurile individuale pe care le punem la dispoziţia clienţilor persoanelor fizice în filialele noastre. Astfel, plecând de acasă pe o anumită perioadă de timp, puteţi savura plăcerea odihnei din plin, dacă vă încredinţaţi băncii noastre. Safeurile reprezintă un loc sigur, convenabil, în condiţii de maximă siguranţă, pentru păstrarea obiectelor de valoare. Aici puteţi păstra în siguranţă bijuteriile, documentele, hârtiile de valoare, lucrări de artă - totul ceea ce are valoare pentru Dumneavoastră. Odată ce clientul a avut încrederea în noi, îi oferim, pe lîngă siguranţa completă şi integritatea absolută a lucrurilor, şi condiţii convenabile de păstrare.
În filialele sale din Chişinău, banca aplică un tarif de 120 MDL pe lună pentru o casetă mică şi de 135 MDL pe lună pentru o casetă mare. În filialele din teritoriu există un tarif unic de 120 de lei. Clientul urmează să ofere o sumă anumită drept gaj pentru chei. Pentru rezidenţi acest tarif constituie 200 MDL/cheie, iar pentru nerezidenţi - 300 MDL/cheie.
- Unde sunt amplasate aceste safeuri? Sunt disponibile în anumite filiale sau în toate filialele băncii?
- Safeurile sunt localizate în sediile filialelor BC „Moldova Agroindbank” SA.special echipate. Camerele sunt dotate cu echipament modern de cel mai înalt grad de protecţie. O bună parte din filiale oferă acest serviciu, astfel încît în fiecare sector al capitalei şi în fiecare centru raional din ţară clientul poate depune lucrurile de preţ la păstrare în condiţii de maximă siguranţă. Lista întreagă a filialelor unde sunt disponibile safeurile individuale o puteţi găsi pe site-ul băncii: maib.md. După semnarea contractului de prestare a serviciilor safeul este la dispoziţia Dumneavoastră.
- Care este termenul minim / maxim pentru care persoanele fizice pot utiliza un safeu bancar?
Termenul de închiriere a safeului depinde de dorinţa clientului şi poate constitui de la o lună pînă la mai mulţi ani. Perioadele scurte de închiriere sunt utile mai ales cînd plecaţi de acasă cu afaceri sau cînd mergeţi într-o vacantă. Aşa că, dacă vă pregătiţi să mergeţi în vacanţă, acum este cel mai oportun moment să beneficiaţi de serviciul MAIB de închiriere a safeurilor individuale. Iar pentru o siguranţă continuă a bugetului familiei, Moldova Agroindbank vă recomandă să beneficiaţi de întreg ciclu de servicii şi produse bancare, inclusiv atunci cînd vă aflaţi peste hotare. Vă invit să intraţi pe pagina web a băncii www.maib.mdpentru a lua cunoştinţă de portofoliul nostru de servicii. Pentru a vizualiza interviul complet accesaţi linkul: www.maib.md/ro/news/64513/.
======================================================================================================
1. Ce tipuri de safeuri individuale oferă clienților persoane fizice banca Dvs.? Care sunt condițiile și regulile generale de utilizare a safeurilor?
Pentru păstrarea în siguranţă a valorilor persoanelor fizice şi juridice banca propune celule de safeu de două tipuri cu dimensiuni diferite: 30 x 30 cm şi 30 x 13 cm.
Depunerea şi extragerea valorilor în casetă/din casetă se efectuează de către Deponent.
În casete se permite de păstrat: bijuterii din metale şi pietre preţioase; numerar; diverse colecţii (monede, obiecte de valoare istorică etc.); documente de valoare; obiecte inestimabile; testamente; hârtii de valoare, acţiuni, obligaţiuni, certificate de proprietate, certificate de depozit etc.; altă proprietate, care nu este interzisă pentru circulaţie pe teritoriul Republicii Moldova.
În casete este interzis de a păstra: armament, muniţii, explozive, obiecte uşor incendiabile, toxice, narcotice, psihotrope, otrăvitoare, radioactive şi alte lucruri şi obiecte, capabile să influenţeze negativ asupra organismului şi mediul înconjurător, şi de asemenea produse alimentare şi obiecte cu miros specific.
2. Unde sunt amplasate aceste safeuri? Sunt disponibile în anumite filiale sau în toate filialele băncii?
La momentul actual puteţi utiliza casetele individuale de safeu din cadrul Filialei № 6, care este amplasată în sectorul Rîşcani al mun. Chişinău, pe adresa: bd. Moscova, 9, cât și cele din cadrul Filialei Nr. 8 din or. Cahul, str. Republicii 20A.
3. Cum are loc accesul persoanelor la aceste safeuri? Care este procedura?
Predarea în folosire a casetei de safeu se efectuează în baza Contractului care se încheie cu Deponentul în două exemplare. Primul exemplar se înmânează Deponentului, iar al doilea rămâne în Bancă.
Contractul se încheie în baza următoarelor documente:
a) cu persoane juridice, care nu sunt clienţi ale Băncii:
- documentul privind înregistrarea persoanei juridice (original şi copia);
- extrasul, eliberat de Camera Înregistrării de Stat (original şi copia);
- fişa cu specimene de semnături şi amprenta ştampile, confirmată notarial;
- buletinul de identitate a conducătorului persoanei juridice (original şi copia) sau a reprezentantului lui la prezentarea procurii corespunzătoare.
b) cu persoane juridice, care sunt clienţi ale Băncii:
- fişa cu specimene de semnături şi amprenta ştampile, confirmată de contabilul şef al filialei unde este deschis contul curent al clientului;
- buletinul de identitate a conducătorului persoanei juridice (original şi copia) sau a reprezentantului lui la prezentarea procurii corespunzătoare.
c) cu persoane fizice - buletinul de identitate (paşaportului) şi a copiei lui.
După încheierea Contractului, deponentul achită plata pentru întreaga perioadă de utilizare a casetei şi suma amanetului pentru cheia de la casetă. Suma plăţii pentru utilizarea casetei se determină reieşind din perioada utilizării ei, în conformitate cu Tarifele Băncii în vigoare.
Plata pentru utilizarea casetei şi amanetul pentru cheia de la casetă sunt achitate sau prin virament prin transfer de la contul curent al Deponentului, sau la casieria filialei prin ordin de încasare a numerarului.
După introducerea de către Deponent a plăţii acestuia i se eliberează Permis de intrare în tezaurul cu casete şi cheia de la safeu contra semnătură pe exemplarul Contractului, după primirea cheii de la casetă de safeu, Deponentul introduce valorile, închide caseta în prezenţa casierului şef, iar cheia primită o păstrează la sine.
În viitor, pentru efectuarea operaţiunilor cu caseta de safeu (introducerea sau retragerea valorilor) Deponentul trebuie să prezinte casierului şef permisul de intrare în tezaurul cu casete şi buletinul de identitate.
În cazul când Deponentul este persoană fizică, acces la casetă mai pot avea și persoanele împuternicite de el prin procură notarial confirmată şi cu condiţiile prevăzute în contract. În această situaţie Banca nu poartă răspundere pentru conţinutul casetei.
În cazul în care Deponentul este persoana juridică, acces la casetă au conducătorul sau reprezentatul, împuternicit de către conducător, în baza unei procuri speciale, care se prezintă Băncii în original şi se anexează la exemplarul Contractului, care se păstrează în Bancă. În cazul schimbării conducerii, Deponentul trebuie să informeze imediat Banca despre acest fapt.
4. Care este termenul minim / maxim pentru care persoanele fizice pot utiliza un safeu bancar?
Casetele de safeu se predau în folosire pe termen de la o lună. După dorinţa Deponentului termenul poate fi prelungit.
Victoriabank anunță lansarea campaniei „Campania de Iarnă 2024”, desfășurată în perioada 9 decembrie 2024 – 31 ianuarie 2025. Campania oferă posibilitatea clienților...
Maib anunță lansarea miaPOS, o nouă aplicație mobilă care simplifică procesul de acceptare a plăților prin cod QR MIA. Aplicația își propune să...
Potrivit unui comunicat emis de Victoriabank, instituția a înregistrat un profit net de 451 milioane de lei în primele nouă luni ale anului 2024, continuând trendul crescător pe mai...