Sursa foto: bnm.md
BC “Moldova Agroindbank” SA îşi dezvoltă produsele şi serviciile în conformitate cu campania naţională privind promovarea plăților fără numerar, lansată de Banca Naţională a Moldovei (BNM) în parteneriat cu Facilitatea de Dezvoltare a Fondului European pentru Europa de Sud - Est (EFSE DF). Acțiunea în cauză prevede informarea publicului cu privire la avantajele acestor plăți. În acest mod, Banca Națională își propune încurajarea utilizării instrumentelor de plată fără numerar.
În deschiderea evenimentului, Guvernatorul Băncii Naționale a Moldovei Dorin Drăguțanu a spus:
„Premisa ce a stat la baza lansării campaniei respective este că actualmente, deși numărul cardurilor aflate în circulație este în creștere, preferințele utilizatorilor în mare parte se reduc la extragerea mijloacelor bănești din bancomate cu utilizarea ulterioară a numerarului pentru efectuarea diferitelor operațiuni de plată.
O situaţie similară se înregistrează şi în cazul sistemelor de deservire bancară la distanță de tip internet-banking, serviciu prestat de majoritatea băncilor comerciale. Deși tot mai mulţi clienţi ai băncilor comerciale devin utilizatori ai acestui serviciu, puțin din ei îl utilizează pentru efectuarea achitărilor la distanță. Și asta în ciuda faptului că băncile licențiate au dezvoltat o serie de produse şi servicii pentru a permite clienţilor să efectueze operaţiuni de plată din ce în ce mai rapide şi sigure. Obiectivul principal al campaniei este de a informa publicul asupra faptului că plățile fără numerar sunt simple, sigure şi comode.”
Monika Beck, Președintele Consiliului de Administrație al EFSE, a declarat:
”Fiind un susținător puternic al finanțării responsabile, EFSE DF are plăcerea de a fi partenerul Băncii Naționale a Moldovei în această inițiativă de sensibilizare a opiniei publice cu privire la beneficiile plăților fără numerar. Ne unim eforturile pentru a îmbunătăți nivelul de incluziune financiară și a spori competența financiară a populației din întreaga țară.”
Pe parcursul campaniei de informare, care se va desfășura timp de jumătate de an, vor fi realizate spoturi, emisiuni și interviuri la diferite posturi TV și radio pe tematica instrumentelor de plată fără numerar. La fel, publicul interesat va avea posibilitatea de a accesa și o pagină dedicată acestui subiect pe o rețea de socializare, precum și o pagină online, www.faranumerar.md pe care se vor regăsi informații utile despre achitările fără numerar.
BC “Moldova Agroindbank” SA întreprinde măsuri susţinute pentru a motiva actualii şi potenţialii săi clienţi să utilizeze achitările fără numerar, ceea ce este în corespundere cu campania naţională privind promovarea plăților fără numerar, lansată de BNM.
Astfel, MAIB deţine unul dintre cele mai performante sisteme de deservire la distanţă, care nu implică prezenţa fizică a clientului şi, respectiv, a banilor cash, - Internet Bank M@IB (Detalii: maib.md/ro/maib-on-line). Prin intermediul acestui sistem, clienţii băncii pot achita serviciile furnizorilor, efectua cumpărături în mediul on-line şi tranzacţii cu conturile personale. De asemenea, Moldova Agroindbank este partener al proiectului „Serviciul Guvernamental de Plăţi Electronice” (MPay), care oferă clienţilor posibilitatea achitării serviciilor publice prin internet.
Moldova Agroindbank a dezvoltat sistemele de Mobile Banking şi SMS-Banking.
În contextul dezvoltării plăţilor fără numerar, Moldova Agroindbank şi MasterCard au lansat cardul bancar fără contact Debit MasterCard PayPass. Tehnologia “contactless” face posibilă achitarea tranzacţiilor la POS-terminale prin simpla apropiere/atingere a cardului de terminal. În perioada 1 decembrie 2014 - 31 ianuarie 2015 MAIB desfăşoară o campanie promoţională unică - la fiecare tranzacţie fără contact efectuată cu acest card, banca returnează deţinătorului 10% din banii cheltuiţi la cumpărături (Detalii: maib.md/ro/news/59506/).
Un alt program desfăşurat de MAIB în vederea promovării achitărilor fără numerar, este programul de loialitate “Pay&Save” realizat în parteneriat cu compania Loyal International Group. Acesta este bazat pe conceptul de „cashback”, care permite deţinătorilor de carduri bancare de la MAIB să-şi suplinească conturile de card, obţinând înapoi o parte din banii cheltuiţi la cumpărături. Cu ocazia sărbătorilor de iarnă, partenerii proiectului au redus pragul sumei reducerilor acumulate, necesare pentru a beneficia de cash-back, de la 100 la 30 de lei.
Serghei Cebotari, Preşedintele Comitetului de Conducere BC „Moldova Agroindbank” SA:
„Unul din obiectivele dezvoltării băncii noastre este implementarea tehnologiilor avansate în domeniul bancar, inclusiv cu utilizarea instrumentelor eficiente şi competitive de plăţi fără numerar, care oferă avantaje pentru întreprinderile comerciale sau prestatoare de servicii, pentru comunitatea bancară, pentru consumatori. Proiecte realizate de Moldova Agroindbank în acest sens contribuie la creşterea eficienţei pieţei financiare, la dezvoltarea stabilă şi dinamică a economiei naţionale şi la integrarea acesteia în sistemul financiar global. În contextul campaniei lansate de BNM, MAIB va continua să întreprindă măsuri eficiente de încurajare a utilizării instrumentelor de plată fără numerar”.
Articol scris în baza Comunicatului de Presă al BNM.
Sursa foto: www.bnm.md.
Hai cu noi și pe Telegram - e simplu și rapid!
Sursa: maib.md