Azi: € 19,1558 lei 0,0106 $ 18,4315 lei 0,0015

Ideile antreprenoriale mari se cresc de mici, datorită susţinerii MAIB

Ideile antreprenoriale mari se cresc de mici, datorită susţinerii MAIB Sursa foto: maib.md

Ediţia curentă a Târgului companiilor şi minifirmelor şcolare a demonstrat că ideile celor mici se pot transforma în idei şi planuri de afaceri mari, acolo unde există dorinţă şi susţinere. Tradiţionalul eveniment organizat an de an de Junior Achievement a adunat la 16 martie 135 de elevi din mai multe localităţi ale ţării: Chişinău, Glodeni, Orhei, Anenii Noi, Ungheni, Criuleni, Floreşti, Ialoveni, Cimişlia, Drochia, Căuşeni, Edineţ, Briceni.

Tinerii de 14–19 ani şi-au etalat deprinderile şi cunoştinţele antreprenoriale, promovând şi comercializând produsele companiei/ minifirmei şcolare pe care o reprezentau. Miza cea mare pentru junii antreprenori a fost de a prezenta la târg produse care pun accent pe utilizarea rezonabilă a resurselor naturale şi protecţia mediului înconjurător. De altfel, juriul a apreciat şi calitatea produsului/ serviciului, inovativitatea şi sustenabilitatea, competitivitatea pe piaţă, modul de prezentare, calitatea materialelor de prezentare şi a business-planului.

“Ceea ce este deosebit de preţios în aceste activităţi e că tinerii au reprezentat comunităţile lor şi dedicaţia pentru un tip de afaceri anume. Pe mulţi, cu proiecte foarte bune, i-am încurajat să continue, să persevereze, iar antreprenoriatul să treacă de la un hobby la o opţiune serioasă de carieră, dezvoltând în localităţile lor ideile şi proiectele de afaceri”, a declarat Sveatoslav Mihalache, manager dezvoltare şi evaluare randament la MAIB, membru al juriului.

În ediţia curentă, premiile au fost revendicate de companiile şcolare:

  • Locul I – QECO, orientată spre utilizarea apelor reziduale
  • Locul II - I Cub, care a prezentat aplicaţii din materiale reciclabile
  • Locul III - Growell, specializată în produse agricole şi piscicole şi compania Vis, specializată în platforme online, care te învaţă arta desenului.

“Compania şcolară este un laborator economic şi antreprenorial în cadrul căruia elevii îşi dezvoltă competenţe şi atitudini necesare unui întreprinzător dinamic.

Această activitate îl scoate pe elev din rutina lecţiilor standard, oferindu-i şansa să-şi aplice în practică ideea de afacere, făcând faţă provocărilor economice, evaluând problemele şi necesităţile consumatorului şi oferind bunuri, servicii care ar soluţiona aceste probleme.

Este un bun mijloc de asigurare a competenţelor necesare absolvenţilor de liceu în a demara cu succes propria afacere şi ne bucurăm de oportunităţile de a dezvolta aceste abilităţi şi de a le prezenta la eveniment”, a menţionat Galina Bugenko, profesoară, mentorul echipei QECO.

Moldova Agroindbank este partener al Junior Achievement din 1995, promovând educaţia financiară şi dezvoltarea deprinderilor antreprenoriale ale tinerilor.

Hai cu noi și pe Telegram - e simplu și rapid!
Sursa: maib.md

Noutăți similare