Piața bancară din România este departe de a fi uniformă, iar fiecare instituție are un nucleu distinct de clienți – relevă valul 5 al studiului „Financial Services Digital Transformation” realizat de Exact Business Solutions – Research & Consulting în octombrie 2024, citat de BankingNews.ro.
Potrivit sursei, repartizarea arată în felul următor:
Revolut - atrage public tânăr, cu venituri medii și orientat digital;
UniCredit Bank se adresează clienților cu venituri mai mari și un stil de viață activ online;
ING Bank se remarcă prin clienți cu educație și venituri ridicate, orientați către produse financiare complexe;
Banca Transilvania, BCR, BRD și Raiffeisen Bank au profiluri mai echilibrate, adresându-se populației generale, dar mai bine reprezentate în urbanul mic și mediu.
„Datele confirmă că piața bancară din România nu este uniformă, ceea ce arată necesitatea personalizării produselor și strategiilor de comunicare”, a declarat Julien Zidaru, reprezentant Exact Business.
Financial Services Digital Transformation este un studiu sindicalizat realizat de Exact Business Solutions, adresat populației urbane adulte (18–65 ani), cu educație medie și superioară, utilizatori de internet și servicii financiare – un univers estimat la aproximativ 5 milioane de persoane, segment activ comercial.
Fiecare val se derulează pe un eșantion reprezentativ pentru populația urbană cu studii medii și superioare, de peste 1000 respondenți, oferind insight-uri valoroase despre adopția și digitalizarea serviciilor financiare.
Următorul val de studiu (Valul 6) este în derulare, iar rezultatele vor fi disponibile pentru clienți în luna octombrie 2025.