Azi: € 19,1657 lei 0,0354 $ 17,8718 lei 0,0271
Lu: € 19,1544 lei 0,0113 $ 17,8513 lei 0,0205

România: Top bănci după numărul de clienți la 31 decembrie 2013

România: Top bănci după numărul de clienți la 31 decembrie 2013 Sursa foto: bancherul.ro

Numărul de clienți ai unei instituții de credit arată forța, vizibilitatea, atractivitatea și prestigiul unei bănci. Tocmai de aceea, lupta pentru atragerea unui număr cat mai mare de clienți este acerbă. Băncile își doresc un portofoliu de clienți cât mai consistent – pe de o parte – pentru a-și demonstra toate cele patru calități enumerate anterior și – pe de altă parte – pentru că în acest fel își pot multiplica veniturile prin vânzarea încrucișată.

În același timp, o bază cât mai largă de clienți poate constitui o piatră de temelie pentru succesul noilor produse și servicii lansate pe piață. Totodată, evoluția numărului de clienți demonstrează indirect calitatea serviciilor și produselor furnizate, faptul că portofoliile de clienți ale unor bănci se subțiază de la an la an poate constitui un element de îngrijorare și, totodată, de alarmă pentru managerii respectivelor instituții de credit. Având în vedere aceste considerente, este interesant de aflat cum arată topul băncilor din România și cum își împart instituțiile de credit milioanele de clienți.

Potrivit datelor obținute și estimărilor realizate de bankingnews.ro, numai 7 bănci din România (BCR, CEC Bank, BRD, Raiffeisen Bank, Banca Transilvania, Bancpost și ING Bank) au reușit să depășească pragul de un milion de clienți.

Criza financiară a pus presiune pe portofoliile de clienți ale celor mai mari 2 bănci din România, BCR și BRD fiind instituțiile de credit care au pierdut în ultimii ani cel mai mare număr de clienți. BCR, cea mai mare bancă din România după nivelul activelor, care avea cei mai mulți clienți la finalul anului 2011 (3,7 milioane de clienți), a coborât pe locul secund, după CEC Bank.

Dacă instituția de credit a statului a reușit în perioada 2011 – 2013 să-și mențină aproximativ același portofoliu de clienți, înregistrând o ușoară creștere de la 3,43 milioane de clienți, cât avea la 31 decembrie 2011, la aproximativ 3,45 milioane de clienți la finalul anului trecut, BCR a consemnat la 31 decembrie 2013 un portofoliu de 3,2 milioane de clienți.

BRD, a doua bancă din sistem, ocupă locul al treilea în topul instituțiilor de credit după numărul de clienți, cu 2,27 milioane de clienți. Banca franceză a pierdut 88.000 de clienți în ultimii doi ani. BRD estimează să ajungă în acest an la 2,333 milioane de clienți, după ce anul trecut numărul a scăzut la 2,279 milioane, de la 2,321 milioane in anul 2012.

Evoluția foarte bună consemnată de Banca Transilvania în anii de criză financiară nu poate fi observată numai în indicatorii financiari, ci și în portofoliul de clienți. În intervalul 2011 – 2013, Banca Transilvania a reușit să câștige încrederea a aproape 250.000 de clienți. Numărul de clienți activi din portofoliul băncii de la Cluj Napoca era la finalul anului trecut de aproape 1,76 milioane.

Topul băncilor după numărul de clienți la 31 decembrie 2013

1. CEC Bank – 3,4 milioane

2. BCR – 3,2 milioane

3. BRD – 2,27 milioane

4. Raiffeisen Bank – 2 milioane

5. Banca Transilvania – 1,76 milioane

6. Bancpost – peste 1 milion

7. ING Bank – peste 1 milion*

8. UniCredit Tiriac Bank – 650.000

9. Garanti Bank – 450.000

10. OTP Bank – 310.000

11. Piraeus Bank – 300.000

12. Volksbank – 190.000

13. Intesa Sanpaolo Bank – peste 100.000

14. Millennium Bank – 75.000

* Estimare BankingNews

Sursa: bankingnews.ro

Noutăți similare