Azi: € 18,9424 lei 0,0737 $ 17,6973 lei 0,0284

ING Group și ING Bank România – scurtă prezentare a instituțiilor financiare

ING Group și ING Bank România – scurtă prezentare a instituțiilor financiare Sursa foto: bankingnews.ro

Recent Ministerul Economiei a furnizat informația precum că grupul financiar olandez ING Group analizează posibilitatea intrării pe piața bancară din Republica Moldova. Să vedem în continuare ce reprezintă grupul ING la moment, dar și reprezentanța din România.

ING Group

ING este o instituție financiară globală cu o bază puternică europeană. Sediul central se află în Amsterdam, Olanda. ING este abrevierea de la Internationale Nederlanden Groep (International Netherlands Group). Strategia grupului este de a oferi putere clienților să rămână cu un pas înainte în viață și în afaceri (Empowering people to stay a step ahead in life and in business).

ING oferă servicii de retail și commercial banking pentru clienți în peste 40 de țări. Numărul angajaților depășește la nivel global cifra de 52.000 de persoane. ING oferă servicii financiare în Olanda, Belgia, Luxembourg, Germania, Austria, Spania, Italia, Franța, Australia, Polonia, România, Turcia ș.a.

ING Bank România

ING Bank este prima instituție financiară internațională care a deschis o sucursală în România după 1989, fiind și prima bancă din România care operează la standarde europene. ING și-a început activitatea pe piața românească în anul 1994.

În prezent, ING Bank România are o reţea de distribuţie de peste 200 unităţi bancare ce oferă o gamă completă de servicii financiare tuturor categoriilor de clienţi: persoane fizice, corporaţii şi instituţii financiare.

În 2014 ING Bank România a obținut un profit net 290 mln lei (aproximativ 65 mln euro), conform wall-street.ro.

Numărul clienților activi a urcat cu 9%, iar a celor care își încasează salariile prin ING a crescut cu 21%. La finalul anului 2014, ING Bank România avea circa 938.000 de clienți.

“Anul 2014 a fost un an de creștere sănătoasă pentru noi și a marcat aniversarea a 20 de ani de când ING Bank a intrat pe piața locală. Cu această ocazie, ne reafirmăm angajamentul de continuitate pe piața din România, o țară de importanță strategică pentru grupul ING. În 2015 vom urmări strategia de creștere, vom consolida diviziile mature de retail și corporate și vom continua creșterea accelerată în segmentul IMM”, a declarat Michal Szczurek, CEO ING Bank România.

Lider la capitolul carduri contactless în România

Potrivit informațiilor furnizate de wall-street.ro, ING Bank avea emise la finalul lunii iunie a anului curent 835.800 carduri contactless, ceea ce reprezintă aproximativ 75% din portofoliul total al băncii. De asemenea, lNG are aproape 5.000 de terminale contactless instalate.

"Din totalul cardurilor contactless, 217.000 carduri au făcut cel puțin o tranzacție utilizând tehnologia contactless în ultimile 3 luni, adică 26%", au spus reprezentanții băncii.

Accentul pe servicii online

De asemenea banca este recunoscută pentru serviciile inovaționale pe care le oferă. Robert Anghel, Head of Digital Channels în cadrul ING Bank a declarat că peste 90% dintre tranzacțiile clienților microîntreprinderi ING Bank sunt efectuate prin internet banking, în contextul în care pachetul tranzacțional oferit de bancă oferă acces gratuit la Home Bank.

În acest context, foarte puține operațiuni se mai desfășoară în casieriile ING, chiar și atunci când vorbim de antreprenori și mici firme, având în vedere și faptul că ING oferă clienților posibilitatea de a face depuneri de numerar în lei sau euro la ATM, la orice oră și fără comision, scrie wall-street.ro.

Banca precizează că 60% dintre clienți interacționează exclusiv prin canalele digitale.

Sursa: bancamea.md / ing.com / ing.ro / wall-street.ro

Noutăți similare