Azi: € 19,0283 lei 0,0626 $ 17,6449 lei 0,0024

Tatra banka (Slovacia) - prima bancă din Europa Centrală care își identifică clienții prin voce

Tatra banka (Slovacia) - prima bancă din Europa Centrală care își identifică clienții prin voce Sursa foto: atrium-optima.sk

Tatra banka, parte a grupului internațional Raiffeisen, este prima bancă din Europa Centrală unde clienţii pot fi autentificaţi vocal, pe baza conversaţiei purtate cu agentul din call center. Banca a implementat soluția de voce biometrică FreeSpeech dezvoltată de Nuance Communication pentru serviciul său de relații cu clienții, tehnologie care oferă o autentificare securizată și automată a identității clienților în timpul conversaţiei telefonice cu agenţii băncii, scrie Income Magazine.

Soluția de voce biometrică FreeSpeech de la Nuance Communications oferă posibilitatea autentificării clienților băncii prin vocea lor, făcând ca întregul proces să fie rapid, sigur și confortabil. Atunci când apelează serviciul de relații cu clienții al Tatra banka, aceștia poartă o discuție naturală de 10 până la 15 secunde cu agentul pentru a le fi verificată identitatea după voce. În timpul conversației, soluția de voce biometrică FreeSpeech compară vocea clientului cu amprenta vocală unică din sistemul Tatra banka și trimite apoi un mesaj agentului când identitatea clientului a fost verificată. Astfel, clienții nu mai sunt nevoiți să aibă asupra lor şi să utilizeze cardul sau token-ul pentru a-și dovedi identitatea. O simplă conversație cu un agent autentifică în siguranță clienții și permite oferirea rapidă și eficientă a serviciului de care aceștia au nevoie.

„Tatra banka este prima bancă din Europa Centrală care a implementat soluția de voce biometrică. Astfel, oferim clienților noștri accesul la serviciile noastre bancare printr-un singur instrument de securitate. Cu soluția de voce biometrică am atins, se pare, o contradicție: servicii simple și rapide cu cel mai ridicat nivel posibil de securitate pentru clienți. Am îmbunătățit experiența acestora, iar în același timp am crescut securitatea call center-ului nostru printr-un instrument simplu – vocea noastră”, a declarat Igor Vida, CEO și Președinte al Consiliului de Administrație al Tatra banka.

„În ultimii doi ani, numărul total de clienți din întreaga lume care au reușit cu succes să–și înregistreze amprentele vocale în call center-urile companiilor din sistemul bancar, telecom sau alte organizații a crescut constant și a depășit 100 de milioane. Companiile pot vedea că autentificarea prin soluția de voce biometrică oferă o interacțiune mai naturală, alături de un nivel ridicat de securitate, astfel încât experiența generală a clienților cu care intră în contact este pozitivă”, a declarat Peter Martis, Director Regional pentru Europa Centrală, Nuance Communications.

„Investiția în soluția de voce biometrică se amortizează rapid. Cel mai mare beneficiu aparține însă clientului, satisfacția sa în utilizarea serviciilor companiei este de neprețuit”, a adăugat Robert Weideman, vicepreședinte executiv și director general al diviziei Enterprise, Nuance Communications.

La 12 luni de la implementarea soluției de voce biometrică, traficul în call center-ul Tatra banka a crescut cu 12%. Totodată, timpul mediu pentru autentificarea clientului a fost redus cu 66%. De asemenea, 95% dintre clienții Tatra banka consideră soluția de voce biometrică o modalitate convenabilă de autentificare, 90% cred că aceasta este o bună alternativă la sistemul anterior de token-uri și la codurile PIN, iar 96% au fost mulțumiți de procesul de înregistrare a amprentei vocale. 74% sunt de părere că autentificarea vocală este un serviciu unic, pe care nici o altă bancă nu îl oferă.

Anterior implementării soluției de voce biometrică FreeSpeech de la Nuance Communications, clienții care apelau banca erau nevoiți să treacă prin procesul tradițional de verificare: înregistrarea cardului, oferirea unui cod PIN, parole etc, înainte ca un agent să poată oferi informația de care aveau nevoie. Tot acest proces dura mai mult de un minut. Acum, clientul poate explica de la început motivul apelului în timp ce noua tehnologie, bazată pe vocea biometrică, autentifică apelantul în 15 – 20 de secunde. Odată verificată identitatea, consultantul primește confirmarea autentificării și continuă neîntrerupt discuția cu clientul fără a pune întrebări inconfortabile.

Tatra banka este a treia cea mai mare bancă din Slovacia şi numărul 1 în oferirea de servicii clienților cu venituri ridicate, inclusiv din sectorul private banking.

Sursa: incomemagazine.ro

Noutăți similare