Azi: € 19,2067 lei 0,1825 $ 17,9940 lei 0,1124
Lu: € 19,1634 lei 0,0433 $ 17,9971 lei 0,0031

Analiză Gramatic: Performanța băncilor din Moldova pe Facebook

Analiză Gramatic: Performanța băncilor din Moldova pe Facebook Sursa foto:

Prezența băncilor din Moldova în Social Media stârnește tot mai multe discuții. Cât de eficient este acest canal în dezvoltarea serviciilor bancare și care este impactul promovării pe Facebook - sunt doar câteva dintre obiectivele propuse spre cercetare în analiza efectuată de agenția digitală Gramatic.

În ultimul an s-a observat o creștere semnificativă a numărului de fani ai băncilor pe Facebook. Acest lucru este datorat faptului că cererea consumatorului în informație rapidă și utilă este tot mai mare, respectiv și băncile și-au îndreptat privirile spre serviciile social media.

Principalul canal Social Media de promovare a băncilor rămâne a fi Facebook, cu un număr total de 43.886 fani, în comparație cu circa 14 mii fani acum un an în urmă.

Astfel, numărul fanilor pe Facebook a băncilor din Republica Moldova, la data de 1 februarie 2016 este următorul:

Echipa Gramatic vă prezintă o analiză a activității băncilor din Moldova pe Facebook după următorii indicatori:

- numărul de utilizatori care au apreciat pagina;

- numărul de actualizări și calitatea acestora;

- rata de engagement (numărul de like-uri, comentarii și distribuiri din ultimele 2 săptămâni).

BCR Chișinău

483 fani

Creștere în ultimul an: +98 fani

Postări în ultima lună: 0

Rata de engagement: 0

Banca dată practic este inactivă pe Facebook. Ultima postare a fost plasată în luna noiembrie 2015, din această cauză nici nu putem vorbi despre o rată a implicării a fanilor. Totodată, conținutul paginii este format din postări ocazionale de tip informativ.

Comerțbank

1 522 fani

Creștere în ultimul an: +537 fani

Postări în ultima lună: 2

Rata de engagement: 31 (2%)

Nu există o frecvență a postărilor. În ultima lună au fost plasate doar 2 actualizări, dar niciuna nu a avut impact sporit. Doar 2% din numărul total de fani au interacționat cu pagina în ultimele două săptămâni.

Energbank

1 406 fani

Creștere în ultimul an: +895 fani

Postări în ultima lună: 19

Rata de engagement: 100 (7%)

Este una dintre cele mai active pagini de Facebook printre băncile din Republica Moldova. În decurs de o lună au fost plasate 19 postări. Conținutul postărilor este personalizat, cu design propriu și text autentic. Numărul fanilor implicați în ultimele două săptămâni a fost de 7% din totalul de utilizatori care au apreciat pagina. Totodată, pagina de Facebook Energbank este una dintre puținele care își adaptează textul și în limba rusă.

EuroCreditBank

1 337 fani

Creștere în ultimul an: +1287 fani

Postări în ultima lună: 1

Rata de engagement:  38 (2,8%)

Pagina are doar o postare în decursul lunii ianuarie cu o rată de interacțiune - 38. Conținutul paginii este format din anunțuri sau noutăți, imaginele fiind parțial adaptate sau fotografii proprii.

Eximbank Gruppo Veneto Banca

1425 fani

Creștere în ultimul an: n/a

Postări în ultima lună: 3

Rata de engagement: 36 (2,5%)

Având un număr de 1425 de like-uri, pagina este pasivă în activitatea pe Facebook. În ultima lună au fost plasate 3 actualizări. Ca și în cazul altor bănci puțin active pe Facebook, principalul conținut al postărilor este format din anunțuri sau noutăți.

FinComBank

1 835 fani

Creștere în ultimul an: +1598 fani

Postări în ultima lună: 21

Rata de engagement: 114 (3%)

FinComBank este una din cele mai vizibile instituții bancare pe Facebook. În decursul ultimei luni au fost plasate 21 de postări pe pagină, cu un conținut propriu și design adaptat sub identitatea companiei. Postările au atât un caracter informativ, cât și motivațional, intrigant. Se observă o evoluție a calității conținutului paginii în comparație cu perioada august - noiembrie 2015.

Mobiasbancă Groupe Societe Generale

2 974 fani

Creșterea în ultimul an: +1269

Postări în ultima lună: 2

Rata de engagement: 214 (7%)

Cu un număr total de 2974 de fani, activitatea paginii în luna ianuarie 2016 constituie 2 postări, dintre care ambele sunt articole de pe site-ul oficial al băncii. Rata de implicare a fanilor în ultimele două săptămâni constituie 7%.

Moldindconbank

14 034 fani

Creșterea în ultimul an: +11 234 fani

Postări în ultima lună: 9

Rata de engagement: 294 (2,1%)

Unul dintre liderii după numărul de fani pe Facebook și cu 9 postări în decursul ultimii luni. Rata de implicare în ultimele două săptămâni este de 294, acest indicator fiind cel mai mare printre băncile din Moldova. El se explică prin numărul mare al fanilor paginii. Conținutul postărilor este format din anunțuri și noutăți. Totodată, această bancă este printre puținele care folosește conținut propriu (poze și imagini).

Moldova Agroindbank

3162 fani

Creșterea în ultimul an: +1041

Postări în ultima lună: 9

Rata de engagement: 230 (7,3%)

În ultima lună au fost plasate 9 actualizări, dintre care cea mai populară a fost la data de 30 decembrie. Rata de implicare constituie 230. Conținutul postărilor este format din anunțuri, noutăți și postări motivaționale. Deși banca are conținut video de valoare, acesta nu este promovat la potențialul maxim.

ProCredit Bank

Este singura bancă din Republica Moldova care nu are o pagină de Facebook.

Victoriabank

15 690 fani

Creșterea în ultimul an: +13043

Postări în ultima lună: 3

Rata de engagement: 40 (0,3%)

Lider după numărul de fani pe Facebook și totodată lider la capitolul inactivității pe Facebook. Pe parcursul ultimei luni au fost plasate doar 3 actualizări. Rata de interacțiune din ultimele două săptămâni - 40. Acest indicator este unul foarte scăzut pentru un număr atât de mare ai fanilor paginii.

Dacă în Moldova numărul total de fani ai băncilor pe Facebook este de 43.886, în România această cifră depășește 1.500.000 fani. Calitatea comunicării pe piața românească este net superioară celei din R. Moldova, băncile fiind mult mai curajoase în idei de marketing, care vin să implice și mai mulți fanii în discuții, în timp ce băncile din Moldova nu par a fi suficient de creative în relația cu fanii.

Analiza performanței băncilor pe Facebook a fost realizată de către agenția de comunicare digitală Gramatic, care oferă brandurilor o experiență unică de comunicare online prin campanii personalizate și mesaje distinctive. Pentru mai multe detalii accesați pagina www.gramatic.md.

Sursa: gramatic.md

Noutăți similare